fredag 7 mars 2014

Utvecklingsdag 7/4-14

Idag har vi blivit översköljda av inspiration genom att föreläsningar och inspirerande workshops.

Det jag vill ta med mig från den första föreläsaren Micke Gunnarsson är ett antal teser/uttryck som jag behöver anamma men även saker som jag nog anammar till hundra procent.

Tänk på dig själv. Jämförelsen med flygplan där man alltid själv först skall sätta på sig syremasken innan man hjälper barn och andra. Om man inte sätter sig själv i första rummet kan man inte hjälpa andra.
Barnen är de starkaste solar de bara skyms av lite moln och dåligt väder.
Detta är något som jag själv lever för att det finns alltid en fin person bakom även om de inte alltid visar det.

På workshopen så var jag på "Green screen" och att "Ärva en site". Gav en del idéer att göra både privat och fritid.

Andreas Ekström föreläsning om Google gav en mycket att tänka på.
- Storebror ser dig.
- Att man kan förutse så otroligt mycket bara med att studera sökmönster.
- Att kommunicera är viktigt rent socialt.
- Diskussionen om att kritiskt granska och förstå den information vi får från Google.
   Det finns fakta och det finns kunskap. Fakta går alldeles utmärkt att ta fram men kunskap då
    måste man värdera och fundera på var det kommer ifrån.


Nu tackar jag för mig och hoppas att ni får en fin helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar