torsdag 11 april 2013

Vi är så himla bra!

 Det insåg jag idag när jag föreläste för 60-70 rektorer och förskolechefer i Skaraborgsområdet. Vi sitter i vår lilla Fäladsgården-bubbla och jobbar på men ibland tror jag vi glömmer bort hur långt före vi är om man jämför med många andra skolor i Sverige.

Min publik idag var mäkta imponerade över vårt arbete med att förbereda våra elever inför framtiden. Att vi vågar visa internet som det är och att vi aktivt jobbar med att guida dem bland hemsidor, sociala medier och feeds. Att vi vågar göra misstag för att sedan rätta till dem och vända det till ngt bra. Och kanske framförallt: Att vi tror på (och vet) att våra elever i slutändan kommer att göra smarta val. Inte bara på internet, utan också i livet.

Over & out!
@IngridTidvall

2 kommentarer:

  1. Håller med dig! Vi borde nog klappa oss på ryggen lite mer och faktiskt ge oss själv beröm över att vi gör ett otroligt bra arbete. Hela tiden framåtsträvande och nyfikna på nya saker som dyker upp. Är så härligt att få vara arbetskamrater med alla dessa härliga kollegor runtomkring.

    SvaraRadera
  2. Stolt! Kanske var det ännu bättre att du åkte istället för jag? Pedagogberättelserna slår altid högre än rektors! Ännu mer stolt är jag när jag nu tittar igenom vårens Np och innebär att flera uppdragen är rena Np-uppgifter! Vi är på rätt väg! Både gentemot Skolverket OCH Framtiden.
    Alla elever och all personal är bäst på Fäladsgården, så är det bara!
    /Viveca

    SvaraRadera