onsdag 2 september 2015

Elever skriver recensioner för Barnens bokklubb!

I senvåras anmälde jag mitt intresse till Barnens bokklubb att jag som svensklärare ville låta mina elever få bli recensenter åt dem. Barnens bokklubb blev glada då de inte så ofta har kvar läsare i våra elevers ålder som medlemmar i bokklubben.

Nu har jag fått mitt första manus (ett riktigt spännande!) till en bok som inte kommit ut i bokhandeln än, inte ens omslaget finns färdigt. Några av mina elever kommer få läsa det, under löfte att inte sprida det vidare, om tre veckor ska de skicka in var sin kort recension, eller om de samsas om att skriva en gemensam.

Recensionerna kommer antingen tryckas i Barnens Bokklubbs medlemstidning, eller publiceras på deras hemsida.

Gissa om vi är spända!


2 kommentarer:

  1. Viktigt och på riktigt! Kul!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Kajsa!
    Vill gärna veta vilken bok det är sen :)

    SvaraRadera