Men jag fastnade nog ändå i att köra det på mentorstiden nästa läsår! Grej of the mentorstid! Vi spånade också fram att man kanske ska köra det i arbetslaget. 8 mentorer förbereder alla var sin grej som man brinner för, och presenterar det i alla klasserna. Då behöver man förbereda en grej varannan vecka och en bonus blir att arbetslaget lär känna alla elever i årskursen bättre. Nu ska vi bara parallellägga mentorspassen också. 😊
Fäladsgården, 6-9-skolan på Norra Fäladen som arbetar utifrån visionen: På Fäladsgården skapar elever och lärare tillsammans framtidens kompetenser genom Kreativitet, Samarbete och Kunskap. Skolan arbetar med digitala verktyg som en av flera verktyg i lärandet, tillgång till wifi och digital apparat är självklart. VI strävar efter att så många uppgifter som möjligt ska vara På riktigt! förankrade i samhället utanför skolans byggnad.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Det känns roligt att vi är på gång. Fast jag tror inte att vi ska parallellägga mentorstiden, av många anledningar. Grejen ska vara kort; åtta till tio minuter. Det måste vi kunna gå ifrån en lektion och låta mentorstidsläraren ersätta oss en stund. Sen kan vi gå in i....varför inte alla klasser, och köra en grej om något vi älskar. Grej of Ann, typ. Tänk vilket fantastiskt sätt att möta alla de lärare man inte riktigt känner...när de får prata om något de brinner för. Sen kan alla klasser avsluta med en gemensam och publik Fäladsgården-kahoot.
SvaraRaderaVad sägs om det här: https://sites.google.com/a/faladsgardenlund.se/grejoftheday/home
SvaraRadera